***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Da kan telle





























Tijdens HET verlof deze zomer een reeks foto's gemaakt met als doel een keer iets anders te doen.
Nu kwam ik tot het idee dat ik een reeks oplopende cijfers wou vastleggen in beeld.
Tijds doding dus en nog maar eens een oefening om beter te gaan kijken, op zoek gaan naar waar je gewoonlijk niet bij stilstaat.
Enkele voorbeelden.

Tevens wil ik iets uitgeklaard.
Laatst had ik een discussie met iemand die me 'het flitsen' wou bijbrengen,...
Al had ik het gevoel dat ie volledig de bal missloeg.
Dus hier nog eens:
Fotograferen op M manueel dus,
vb. 1/50 sec.
Flits aan op 1/1 dus geen reductie of zo.
Ongeacht wat je als sluitertijd instelt (manueel) blijft de hoeveelheid licht die de flits uitbraakt constant.
Sluitertijd en hoeveelheid licht heeft niets met elkaar te maken.
Enkel kan je, als je sluitergordijn langer dan je flits blijft openstaan meer omgevingslicht toelaten in je beeld,
en toch je hoofdonderwerp scherp weergeven.
Wat je wel kan is je flits op of onder waarderen waardoor je een iets warmere, of sterkere uit lichting krijgt.
;-)

Dus,...
had ik toch gelijk.
Nè
!
Kurt

Geen opmerkingen: