***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

APPELmoes

Dat kerst licht brengt da weten we al.
Zie maar nen keer rondom u.
Dat het kleur brengt da is nieuw.
Een maand geleden, hebben we voor de vogels appels laten aan DEN BOOM hangen.
Die beestjes mogen nu ook eens genieten.
En den boom heeft dit seizoen meer dan zijn best gedaan.
Nu is dit het resultaat.

Naar gewoonte wordt de appelboom getooid met wat kerstverlichting.
En daar de natuur, de vogels hebben voorzien van ander lekkers.
Zijn een deel van de vruchten blijven hangen.

"zomaar blozend
 in de winterkou. (meljaar waar haal ik het vandaan!???)

Door de wind van de laatste dagen is de scherpte wa afwezig.
Daar die bollen zomaar hun eigen gang gaan,
alsof ze me vertellen willen:
Gij
krijgt me toch niet.

Maar als ik dit weekend,
ergens onder een steen nog ergens wa tijd vind.
Moeten ze der echt aan geloven.
DA is zeker.
En als ik ze niet op de gevoelige plaat vast krijg.
Draai ik ze in den appelmoes!
!



1 opmerking:

LUKVANHAUTE zei

Voor mij is dat geen appelMOES maar prachtige emotie met heel veel gevoel . Gewoonweg weg.....
Mooi !!!! Luk