***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Zwart

n.a.v. een blog,..
Doet er niet toe de welke maar het gaat over zwart,...
En het gat dat er mee kan samengaan.
Dat zwart, net als wit geen kleur is, of kan zijn.
Wel, voor mij laat die onvolmaakte gave,
die 'zwart' en wit met zich meesleept,...
deel uit van het, 'kom op', kom uit je schelp en kijk,...
Proef, ja,... volkomen wit en zwart.
Ruik, of zo.
voel, laat al je zintuigen los.
En ik weet zeker dat als je je smaak, geur of ogenblik de kans geeft.
Je nu en dan dat ietsje langer probeert te kijken.
Je, ja,...
zeker wel dat beetje grijstint vinden kan.
Die je verbazen kan.

Misschien vandaag niet.
Of morgen.
Misschien zelfs nooit.

Maar jij weet dat je keek, of toch probeerde.

Dit naar aanleiding van een mail die me wees op de zin, en de reden die de fotografie met zich meesleurd.
Als er een staat voor zin, van een beeld ben ik het wel.
Ook abstract!

Mijn idee is dat hoe dan ook
Kijken geen kwaad kan.
En je zo nu en dan iets, anders
daarom niet beters wil proberen.

Geen beeld, nu
dan zwart.
!

kurt
En dat kleine beetje grijs die je glimlachen doet.

Geen opmerkingen: