***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

DE 'denk camera' (Sovjet Zorki4 (1958))

Eerste ontwikkeling Kodak Portra 400 met de Zorki (4) uit 58 zijn ronduit...
;-)
SMILY!!!

Scherpte : 8/10
Verzadiging 10/10
Looks: 20/10--- wat een sexy camera!
Zoeker scherpstelling top.
Zalig in de hand.

1 minpunt.
Beeldvorming in de zoeker sucks!!!
Maar daar vinden we wel wa op!





MIJN
Sovjet Zorki 4 bouwjaar 58!
Meljaar is da een pret.
Al denk ik dat ik wel heel veel geluk heb gehad.
Of dan toch een heel klein beetje talent???
Geen lichtmeting, alles manueel, 'Sunny dinges 16', en een controle met mijn Iphone.
1 keer daarna ben je vertrokken, u baserend op de waarde waar je startte.
Afgaand op wat je ziet.

Juist in de voetgangerstunnel (Antwerpen) op mijn bek gegaan,
weinig zon te zien,
dus even het noorden kwijt.
Al moet ik wel zeggen dat ik er mé mijn 1/25sec op die lopende band nog wel goe uitkom.
En da deze nie schep zijn daar maal ik niet om.
Je bent in beweging.
Mag je dit dan in je beelden ook geen beetje merken,...
Voer voor je verbeelding?
:-)
---------------------------------------------------------------------------------------------
'Doel' komt er aan deze week.
Daar dat de bestemming was.
Al jaren stond dit op mijn programma.
Der nooit geraakt.
Toen men der laatstleden nogal honend over deed,...
Zo van iedereen is daar al geweest.

Enkele dagen later zag ik dat een ECHTE fotografe (klik Wendy Marijnissen)
der blijkbaar wel haar tijd aan 'verspeelde'.
Toen was de kous af,
"ik ga toch".

Ik vond het beklijvend.
Ben er eigenlijk een uurtje of zo
nie goed van geweest.
Stof voor morgen.
of een van de volgende dagen.
Ga er nog eens heen, da is al zeker.
!

Mijn besluit.
Analoog is anders,
meer werken met een 'denk camera'.
En heu.
Doel was scherper hoor.
Nijgt beetje naar crispy!

Geen opmerkingen: