***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Focaal

Niet Vokaal dus.
Focaal:
""""haard, het gebied waar de oorzaak ligt.""""
Wist google me te vertellen.
Nu,
ben ik dezen congé, zo vrij geweest mijn beelden voor 70% met een manuele focus te nemen.
Eerlijk zou ik me graag eens een goei manuele lens aanschaffen, en vol voor manueel gaan.
Rekening houdend met de """hyperfocale afstand""".
en een vast brandpunt.
Of toch te proberen deze theorie te doorgronden.
Blijkbaar is dit DE manier om landschap vast te leggen.
Me afvragend, wat dit met reportage (straat) fotografie  doet, ben ik aan de slag gegaan,
en dit is waar ik voorlopig uitkom.
Als je op voorhand weet waar je zo ongeveer met je beeld, in een bepaalde scene heen wil.
Zit je goe.
Er vol op los schiettent lukt dit niet.
Denk ik zo.
Daar je 'focus' vooraf wordt bepaald, je op voorhand weet waar je 'haard' zal liggen.
Of toch zou moeten liggen (hihihi)
Bron van de reden van je beeld.
En dit is nu de clou.


En de vraag of dit de manier is.
Ok, op café, tijdens de foore in mijn dorp.
?Dikke vragen.
Daar weet ik het nog nie goe.
tijd, en vooral energie brengt raad zeker.
Daar ik NODIG nog een stapje verder wil.
In beeld,
...ik me niet meer focussen moet op het scherpstellen
je op zoek kunt gaan in je 'zoeker' (kop dus) naar beeld.
meer dan scherpte,
het doel wat we bereiken willen, het belangrijkst is.


Mocht iemand me raad kunnen geven ivm de dofmaster.








Alé
met deze afsluiten kan ik Uit congé gaan.
En nog een paar beelden uit de privé collectie.
Vertellend hoe gril pubers zijn kunnen,
een wereld op zijn kop.
 hoe gelijk 
zo anders kan zijn,
zich toch anders tonend.





Geen opmerkingen: