***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

GIJ

GIJ,
zijt nen "peizer" hé,...
Stilte.
Onbewust denk ik, of dacht ik ze der bij.
Bij die opmerking,
die ik letterlijk als een compliment aannam.
(En ze ook zo was bedoeld hoop ik).
Natuurlijk moet je denken, en vooral doen.
Vorig weekend, zoals jullie al zagen ben ik even op pad geweest en de bollers in de Pluim wezen 'bekijken'.
Nu,
komt het "peizen" op de proppen.
Foto's nemen ok,
Maar wat leg je vast.
Wat je ziet,...
Of wat je denkt te zien.

DENKEN dat je iets ziet.
Nie echt rationeel.
Maar MOET da nu echt????
Hoe gevaarlijk ook,...
Zo verkeerd begrepen.
Maar weet je
Het blijft MIJN visie.
Mijn idee.
Naast da van de 100.000 andere.

In de kantlijn van wat ik daar uitrichtte, wil ik even de handen aanhalen.
Je ziet,...
Voelt in de bewegingen van die vingers,...
De passie.
Het gevoel van de bolle los te laten.
Zelfs al liet je ze zelf nie los.
Vingers sturen da rond geval.
Weg of NAAR zijn doel.
Ik heb ervan genoten.
Al,
was het mijn verhaal.
En alleen het mijne.
"""Der op,
of ernaast.
Dacht ik zo."""
;-)



Kurt
Ps:
en fotograferen is denken.
Al de rest is bijzaak.
En da blijken veel te vergeten.
Evenwicht
beeld en reden.
Ok het mag ondertussen zijn geweten.
Steeds weer zie ik bij collega fotografen (of hoe mogen we ons noemen)
Dat WE zo graag ons doel vergeten.
!

Geen opmerkingen: