***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

licht

vers van de pers,..
Na de vraag van,...
En,
oe est me de fotografie.
Oeps.
Even schrikken.
Hoe zou het zijn?
Het is nie,
omdat ik de petrettentrekker, even wisselde met de moersleutel, schop en striptang.
Da we nie uitkijken naar.
Da ietsje meer.

Niet het toestel of de lens maken een beeld.
Het licht, en het moment waarop je weet van,...
Nu!

dat wat 'het moment' maakt.
Afdrukken.
NU.
(((((En eerlijk, 50% van die keren zit ik er glad naast,
40% net in de buurt.
en overdreven positief bekeken 10% der op.)))

Zelfs al merk je dat je na 3 minuten door de zoeker kijken,...
Blijkbaar een ganse film miste.
Bach.
Tot je, ...
uit verveling,
met kloppend hart je beelden bekijken gaat.
Wetende dat het juist zat.
Licht.
Of donker.
Spelen met 'dit' onvoorspelbare heeft niets te maken met de prijs of naam van een lens.
Al moet ik bekennen dat het ja,...
Heel veel uitmaakt.

!
Tot mijn spijt.

Geen opmerkingen: