***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Pootjes, dikke pens, krulstaart




Zomaar een varken aan de leiband te leren lopen,
En ze ooit mee te nemen richting Oosteeklo dorp.
Vb op een jaarmarkt zo ergens 2009?
Stockman Godfried en Cortvriendt Etienne, 2 kerels die de taak op zich namen.

Mijn eerste ontmoeting met Felicienne (het varken) was er een van verwondering,…
voor al die passie die iemand opbrengen kan.
Iets voor je streek,
dorp of meer bepaald ons Oosteeklo en de geschiedenis er rond.
Een voorrecht, zo voelde het die avond toen ik samen met de oude, kranige Andrea en haar zoon Etienne aan haar staldeur stond.
Nog voor de deur open ging wist ik al van voor ik ze zag,…
Dit wordt een verhaal met een staartje!
Snuffelend met haar platte, natte neus zette ze haar benen op de loop.
Met haar trippelende pootjes, dikke pens, krulstaart en een haast menselijke grijns wist die dame me die avond te vertellen dat zij haar baasjes uitliet.

De leidraad in wat, als het er eindelijk op aan komt misschien
de mooiste geleide wandeling wordt van gans de streek.
Gaandeweg groeit het idee samen met haar riem.
Altijd maar weer een maatje bij.


Maar daarover meer later.
Er moet nl nog heel wat worden geleerd.
Stap per stap,
Poot per poot.
Kurt

Geen opmerkingen: