***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Zie je graag?

LOL,
Graag zien.
Wat een letter combinatie.
Daar 'graag zien', toch, als je het nuchter bekijkt,
maar een letter combinatie is.
Makkelijk toch, da kan iedereen.
Zet ze op een muur, die letters, in de juiste volgorde,...
Niets aan toch?
Ware kunst voor wie er dieper op in gaat.
Op zoek gaat naar waarom
Die ene letter na de andere, samen zoveel betekenend,
'meer'zeggend.
Eigenlijk zoals een beeld, eigenlijk toch maar een beeld is.
Je ziet het toch gewoon, da kan ik ook.

En daar wringt nu net het schoentje.
Er is iets nodig
wat je doet halt houden.
Die je aandacht trekt,
je nieuwschierig, blij, bang of zoveel anders maakt.
Eigenlijk, is fotografie veel meer danken dan doen.


na een reactie op de 'reeks' sporen van sneeuw
vroeg ik me af "wat graag zien is".
Of toch zou moeten zijn.
Zelfs die beelden waar 'het' eigenlijk maar gewoontjes lijkt.
Als je alles samen neemt, zit er een reden, achter alle beelden.
Mijn reden.
Graag zien, is meer dan mooi vinden, naar mijn gedacht.
aan u om je zelf erin te vinden.


Alé, da is hoe je het bekijkt.
Trek je dit door
in het leven.
Is Graag Zien, onder mensen
ook meer dan over elkaar kruipen en ... (heu get em hé).
Eigenlijk een zo 'mooie' taboe
da 'GRAAG ZIEN zeggen'.
Wie doet dit nu nog, zeggen 'ik zie je graag',
en waarom mag dit niet.


Ik weet dat alles zo een beetje een zoektocht is,
en da mijn weg lang is NAAR DE reeks beelden voor mij.
Het lukt me nie echt 'da verhaal' op te bouwen.
maar ergens diep vanbinnen zit ik met gevoel, dat het eruit moet.
Goe hé.
?
Gisteren naar het http://design.museum.gent.be/ geweest met de gasten.
Meer dan de moeite! voor jong en ietsje minder jong!
Beelden zijn niet echt een serie, maar toch verrassend hoe beeld en letters samen een verhaal vormen kunnen.
In de toiletten genomen mé mijnen telefoon.

Viola,weer nen keer mijn gedacht gezegd, ik kan der weer tegen.
;-)




Geen opmerkingen: