***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Vlag

Deze namiddag een zeer tof weerzien gehad met mensen die we echte vrienden mogen noemen,

Wat me het meest trof,
een beeld wat me altijd zal bijblijven:

Om weer te geven,
dat ze na jaren VECHTEN
op DE perfect legale manier,
ze eindelijk hun 2e adoptie kindje uit de Filipijnen mogen verwelkomen.

Als je een procedure doormaken moet van jaren,
en de aanhoudende vragen moet beantwoorden met,...
Eigenlijk
weten we niet of,
laat staan wanneer.
Hebben ze der op gevonden,
als het zover is.
Hangen we de vlag uit.

Nu hangt in Moen,
DE vlag uit.
Eerlijk, waardig en vooral warm.

Een beeld, vol symboliek,
-vlag voor HET teken,
EINDELIJK nieuws.
-Deeltje ijzeren schutting voor de moeizaam  afgelegde weg.
-Trappen wijzend naar de weg vooruit.
Toekomst,
-en het prille groen aan de basis ervan.

Ik weet dat ik het soms ver zoeken ga.
Maar laat me maar.
Hier geloof ik in.
!

Geen opmerkingen: