***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Bekeek

Ik stelde me zo de vraag.
Toen ik thuis kwam gisteren,
en mijn foto's bekeek.
Pers moment, 'voorstelling kermis programma'.

Nu, vroeg ik me af,
hoe de echte pers dit moment had GEZIEN.
Michel Moens, kon goedlachs mijn commentaar waarderen toen ik zei :
"op de moment dat den echten fotograaf zijn onderwerp op zijn plaats heeft gezet, kan ik aan het werk.'
(met als antwoord : "geen probleem maat").
Nu weet ik zeker dat Michel en ik een totaal ander beeld meenamen naar huis.
HIJ nam het beeld van de feestcommissie,
ik van de pers die de feestcommissie fotografeert.
Het beeld is van aard gelijk.
Enkel de reden is anders.
Ik fotografeer dit niet om in de krant te tonen wie daar iets te vertellen had.
Nee...
Ik probeer met dit beeld te vertellen dat er een pers moment was op het dorp.
Beeld en reden.
Voor iedere anders.


Of ik daarmee goe deed ?
Da weet ik niet.
Als moet ik toegeven dat ik de laatste tijd nogal slordig omga met wat ik plan.
Ik duik der in.
En dan ga je nu en dan wel eens op je buik(je).

Juist nog een 'klein' iets, Michel Moens (Nieuwsblad ea.), persfotograaf uit Balgerhoeke, zo'n mensen zouden er meer moeten zijn.
Zelden of nooit heb ik van echte fotografen, meer tips gekregen dan van die man !
Merci hiervoor.
Da meen ik !
kurt

Geen opmerkingen: