***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

See you all on the other site




Het laaste wat ik kwijt wil in 2007 is dat ik tegen alle raad en reden in van velen terug volledig manueel ga.
Ik ben het zat van overbelichte beelden te nemen, die ok via raw kunnen worden bijgeschaafd.
Maar is een fototoestel niet ons ding?
Ons alaam!
Moet het nu persé op je pc gebeuren.

Daar ik ook serieus in de knoop ben geslagen met mijn flits ga ik terug de natuurlijke toer op.
Gebruik het licht die je hebt.
Da beetje ruis neem ik er wel graag bij .

Kurt
See you all on the other site!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een fototoestel gebruik je mijns inziens best zo simpel mogelijk, bv. met vaste voorinstelling op sluitertijd of op diafragma (enkel als je daar een goede reden voor ziet) en als principe altijd manueel scherpstellen, behalve als je denkt dat het zeer rap moet gaan of iets dat gebeurt absoluut niet wil "missen" . Als lichtmeetmethode standaard "gemiddelden", bij vrij grote lichtcontrasten én bij zeer zwak licht overschakelen op "spotmeting" en voor de rest alle flitsers thuis laten en kijken wat het aanwezig licht u biedt of niet biedt en op tijd stoppen als "het licht uit gaat".

Sesselle Kurt zei

Wat het flitsen aangaat, moet ik je duidelijk volgen.
Hoe langer hoe meer vraag ik me af, en toch is flitsen soms zo broodnodig.
Kan je niet anders.
Nu de iso waardes echter de pan uit schieten, verbeterd dit veel.
Maar dan ten koste van uwen portemone hé.

Ook da beetje ruis op de beelden.
Is da nu zo slecht, en verschild ruis zo met de korrel van de hoge iso film van vroeger?

kurt
Merci voor je reactie's.

Heb de laatste weken niet veel tijd, (we gaan ons huis schilderen), en ge kent da hé.
Nog een plintje hier, een prise daar.
Soit.