***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Labels

Labels

































En vooral de verkeerde.
Hoe snel kleven we ze niet.
Op rijk en arm, dom en 'slim'.
Nieuw en versleten.
Man, ja zelfs ik.
Kan dit om het jaar te beginnen geen goei idee zijn.

Meestal komt er bij het bekijken van dit beeld spontaan een glimlach op de lippen,
maar deze foto nam ik bewust
En niet zo zeer om mee te lachen.

Graag lachen we ermee, met die willekeurig gekleefde (voor)oordelen.
Zolang ze maar niet op ons 'gat' hangen, is het wel goe zeker?



1 opmerking:

Anoniem zei

Je begon hier al direct met het moeilijkste, zo niet het onmogelijke, Kurt, nl een idee fotografisch uitbeelden. Naast mijn persoonlijke overtuiging dat ideeën van nature niet fotografeerbaar zijn en dat men ze daarom best en om zoveel mogelijk misverstanden te vermijden gewoon woordelijk zegt, schrijft en uitlegt, is dit wel een leuke foto, maar ZONDER je toegevoegde UITLEG gaat je idee gewoon de mist in, blijft alleen het leuke beeld en zou er verder niemand je overigens zeer interessante gedachte kunnen achterhalen. Check it and you will see : alleen de leuke chiquitta peer blijft over en wie weet wat sommigen zich daar bij voorstellen, maar ideeën dienen niet om er zich iets (leuks) bij voor te stellen, maar om efficiënt te communiceren en dat doet men met taal, niet met beelden, behalve in de reclamefotografie maar daar gaat het juist om doelbewust inefficiënt "communiceren" om des te efficiënter te kunnen "incasseren".