***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Kies.


De kermis is begonnen,...
voor mijn part in mineur.
De verhoopte opkomst was,...
Zelfs zonder rondvraag beneden pijl.
Menig kwam bij me aankloppen, met de vraag van tejdu, tes toch wa minder dan de vorige jaren hé.
Naar mijn eigen mening heeft da wel een beetje te maken met de festiviteiten in Eeklo.
Daar zien ze het groot.

zeg nu zelf,...
Als we met weemoed terugkijken op wat carnaval was.
'Me onzen stoet'.
Hebben we het wel aan ons eigen te danken.

De eigenheid van ons dorp gaat niet op in groot of groots.
Eigenzinnig proeven van wat vriendschap lijkt tussen 'onbekenden'.
Een knipoog, van een 'tooghanger', op weg naar het gezelschap waarin ik me bevond maakte me duidelijk dat,...
Ja, in Eeklo,
ik dit niet verwachten moest.

Voor mijn part, Oosteeklo boven.
Meer en meer besef ik dat ik op dit lapje boeregrond met mijn gat in de boter ben gevallen.
Of in den tseut, of bras,...

kurt

Geen opmerkingen: