***All images under copyright of Sesselle Kurt*** (see © copyright terms of use)

Terters!


Tussen het verwerken van beelden die ik gisteren nam, moet ik toch dit even kwijt:
Gisteren was ik door een gelukkig toeval geen dag te laat voor de terters van Oosteeklo.
Me van dag vergissen, dit zou den eersten keer nie zijn.
Soit,
Ik was erbij.
Naast de sfeer en het thuisgevoel, die de 'Orde van de Smoutpot' terug wisten te creƫren was er toch iets wat ik opmerken wil.
Iemand gaf te verstaan dat die terters (opgevulde varkenspoten), kazak en nen klets appelmoes het mooie 'vroeger gevoel' wisten weer te geven.
Mijmerend teruggrijpen naar dienen goeien ouden tijd.
Wel, terters en dergelijke gebruiken zoals ik ze gisteren proefde, da's niet het verleden.
Niet gisteren maar vandaag.
Nu!

Vandaag worden die gebruiken in stand gehouden door jong en minderjonge mensen.
Al wie wil kan eraan deelnemen en proeven van wat ik hoop me later te herinneren als die goeien ouden tijd.
Weet je nog.
Terters, februari 2008.
Tewege nen dag te loate aan de deure gestoan! Maleurken me mijnen kalender.
'Miljaar.
Leute da me gat en.
Da was nog wa.'

De foto's zijn voor morgen, een paar op de site van oosteeklo, de rest op mijn site.

kurt

1 opmerking:

Bert zei

Eten, eten; euh... foto's, foto's!

'k Hoorde 't al waaien dat 't in order was, rara...